Bloggroll

Pages

13 February 2012

plăceri hibernale

Nu-mă-uita
Am norocul de a lucra de acasă, aşa că zăpezile nu prea mă afectează. Cumva viaţa a devenit mai tihnită, aşa că mi-am dat timp în orele de cod portocaliu să fac lucruri minunate. Pe lângă uimirea în faţa ninsorii de afară, mai sunt câteva plăceri care devin cu adevărat remarcabile doar pe timp de iarnă:

1. Provizii pentru o săptămână – desigur, cu soră-mea şi prietena noastră. Cu tot viscolul de afară, nimic nu se compară cu împinsul unui coş plin de cumpărături în parcarea unui hipermarket, urmat de un drum lung şi cald cu maşina, cu Tatulici la Realitatea FM empatizând cu sinistraţii revoltaţi pe autorităţi. Plăcerea normalităţii în slow motion.

2. Vizită la Muzeul Antipa – duminică seară, când este aproape gol. Într-un Bucureşti plin de nămeţi, ce plăcere poate fi mai jules-verniană decât să călătoreşti prin atâtea continente şi lumi? Când am ieşit înapoi în ninsoare, m-am simţit plină de încântarea tuturor exploratorilor care au găsit o lume nouă. Plăcerea unei poveşti cât istoria omenirii.

3. Joacă în zăpadă – mai ales seara, cu un căţeluş suficient de energic. Nimic nu se compară cu veselia lui House în zăpadă, cu alergatul prin troiene sau cu oboseala plăcută din picioare de după. Aaa, mai trebuie adăugat contrastul savuros între fulgii de pe faţă şi căldura din mănuşi. Plăcerea fantastică de a intra în casă la căldură.

4. Mămăligă cu brânză de burduf – ei, şi cu o ciorbă bună de legume, smântână şi ardei iute murat. Când găteşti, geamurile se aburesc atât de frumos, aromele se amestecă şi ai impresia că bucătăria a devenit un univers suspendat undeva într-o bulă caldă deasupra zăpezilor. Ajută să stai la etajul 8. Plăcerea laptelui încălzit dimineaţa de după cu mămăliga rămasă-

5. O Birra Moretti – pe seară, după plăcerile 3 şi 4. Merge în timp ce citeşti La Repubblica şi priveşti imagini cu Roma înzăpezită. Aşa că îţi poţi imagina căsuţele din Trastevere cu zăpadă la geamuri, probabil şi mai frumoase decât de obicei. Plăcerea unei lumi care nu a văzut încă prea multe.

0 comments :