Bloggroll

Pages

12 September 2011

festivalul Enescu – episodul 2. dimineţile unor fete cuminţi


După prima seară de festival, biletele vânate cu viteză pe eventim indicau un matineu cu Bläserensemble Sabine Meyer. Aşa că sâmbătă de dimineaţă, după o seară terminată pe la 3 cu o pâine abia scoasă din cuptorul fabricii din capătul străzii, mi-am luat fetele şi ne-am alergat toculeţele obosite către intrarea către Sala Auditorium a MNAR.

Sursa: www.mnar.arts.ro



Bläserensemble Sabine Meyer este un ansamblu care se pare că adună alături de Sabine Meyer alţi solişti de instrumente de suflat, care sună fantastic împreună. Atât de bine, încât eu am fost încântată şi de prima parte din Franz Lachner - Octet în Si bemol Major pentru suflători op. 156 - chiar dacă până şi agenda festivalului spune despre Lachner că “a scris peste 200 de lucrări de care însă puţini îşi mai aduc aminte astăzi, nivelul lor nedepăşind o mediocritate onorabilă”. Partea a doua – Dixtuorul în Re Major pentru instrumente de suflat al lui Enescu – a sunat fanatastic şi optimist. Cred că este o alegere excelentă pentru un matineu, pentru că umple de energie sala şi este suficient de uşoară pentru a fi digerată emoţional înainte de prânz.

Spre ruşinea mea, nu mai fusesem la un concert la Auditorium şi tare rău îmi pare, căci locul arată senzaţional. Nu ştiu dacă e pentru că spaţiile expoziţionale sunt luminoase şi elegante sau pentru că, în comparaţie cu Sala Palatului ori Sala Radio, tuşa comunistă este mai puţin prezentă. Orişicum, este o alegere excelentă pentru matineu şi, alături de lumea aceea cosmopolită ce umpluse sala şi de muzica tonică, mi-a dat un sentiment extraordinar de bine, de cafea savurată pe îndelete într-o dimineaţă târzie de sâmbătă.

Pentru acest sentiment cred că Andrei Pleşu avea dreptate în discursul său din deschiderea Festivalului: "Muzica răstoarnă deprinderile noastre zilnice", iar mie mi-ar plăcea să îmi petrec aşa toate dimineţile lumii. Mai ales pe cele de sâmbătă.


0 comments :